Hej Swuch. Hvordan er det der gives point i denne runde, når nu der er kval. Fredag og sprint imorgen?
Du skal være logget ind for at besvare et forumindlæg.
Hej Søren
Eneste forskel i pointgivningen er at de VM point der gives i sprinten også uddeles til de relevante pitcrews.
Gridpositioner kan også ændres ift. kvalifikationen, men vi ser jo bare på hvilke gridpositioner kørerne/konstruktører faktisk opnår.
Mvh. Christian
Blimey!
Fuldstændig åndssvag beslutning af Swush at lukke handlen inden kvalifikationen til sprintløbet. Det er jo sprintløbet der ER kvalifikationen - IKKE kvalifikationen til sprintløbet. Det tager fuldstændig gassen af ballonen. Der er f.eks ingen grund til at følge med i 2. træning i morgen, for man kan alligevel ikke handle. Få det nu lavet om fremover så handlen først lukker når sprintløbet starter. Det her giver ingen mening. I ødelægger spillet!
Rest in Peace, Chris Anker
Helt uenig, Adamsen.... Selvfølgelig skal handel lukkes inden kvalen. Ville da være åndet at man kan lukrere på opstillingen til sprintløbet. Eks ville alle jo så købe Kevin, og hvis nu Leclerc havde smadret sin racer til ukendelighed, ville man jo nok sælge ham. Det skal på ingen måder laves om. Kan iøvrigt godt lide sprintformatet fremfor uendelige træninger.
YNWA... Come on Liverpool <3
Ja, selvfølgelig skal handel lukkes inden kval'en. Men sprintløbet ER kval'en. Og dit argument med Kevin holder ikke - alle har jo købt ham i forvejen. Dit argument med Leclerc holder heller ikke - det samme kunne ske i en træning. Til gengæld er træningerne nu fuldstændig ligegyldige at følge med i. Finessen går ud af spillet. Det er en ommer!
Så kørernes position efter sprint løbet tæller for Gridpositions pointene?
Yep,
Sprintløbet = kvalifikation
Sorry, jeg fatter squ også hat..
Tidligere var der en 3. træning inden kvalen til gridpositionen, og der kunne man handle efter 3. træning og inden grid-kvalen!
Er det der tidligere blev kaldt 3. træning, nu blevet til en kval om gridden til Sprinterløbet (som reelt er en kval om gridden til grand prixet) - hvis det sidste er tilfældet, så giver Thomas A's indlæg god mening, idet man blot har erstattet den 3. træning med en kval til et sprinterløb, hvor sprinterløbet fungerer som kval til GP'et, - og så skal man self kunne handle op til starten af Sprinterløbet - håber det giver mening :-))
Udskiftninger i et golfspil?? Sig mig, har I fuldstændig tabt sutten, folkens – det er squda ikke ishockey eller lille Ida's købmandsbod ved vejkanten, det her!!
Da der gives point for sprintløbet ( Pitcrew) , så giver det også mening at lukke for handlen inden kvalen for dette. Hvis man kunne se gridden for sprintløbet, ville der jo kunne handles efter det. Ved godt det ville koste flere kontrakter end man måske har til rådighed, men alligevel bær man ikke kunne handle efter et løb er sat igang. Hvilket det jo faktisk er, da sprintløbet er en del af hele løbsweekenden.
Nej, det giver ingen mening at lukke for handlen før kvalifikationen - som sprintløbet jo de facto fungerer som.
Men du er inde på noget at det rigtige, nemlig at reglerne for Motor Manager 2022 slet ikke er tilpasset de nye F1 tiltag, man kører bare videre med de gamle regler, og forsøger så at anvende dem på det ændrede løb. Det gør man så ifølge min mening rigtig dårligt.
Men så skal vi ud i at handlen slutter før kvalen til sprint, der gives point for sprint-grid, handlen åbnes igen, og lukker lige før sprintløbet... Så ved jeg ikke lige hvordan man kan give point, men så har vi da et kompromis, Thomas Adamsen :-) Sprintløbene er jo nok kommet for at blive, og tak for det :-)
Tjaeh, det ville være en løsning, omend en noget bøvlet en. Men hvis Swush ikke har tænkt sig at tilpasse reglerne, så bør de i stedet flytte handel-stop til om lørdagen lige inden sprintløbet. Så vil der stadig være incitament til at følge med i træningsrunderne.
Jow da.. Men de ændrer vel ikke reglerne i indeværende sæson. Tror måske de for en gang skyld vil være lydhøre for div ændringer...Nu ser vi... Pt går det jo helt godt :-D
Hej
Med kvalifikationen begynder kampen om gridpositionerne. Selv om der derefter kan ske ændringer i sprinten, så vil resultatet af kvalifikationen ofte være stærkt afgørende for, hvilke gridpositioner der er mulighed for at opnå. Derfor mener jeg kun det er logisk at handel lukker ved kval-start, for de løb der indeholder et sprintløb.
@ #15
Logisk måske, men ikke videre befordrende for at være med til at skabe interesse for hele race-weekendens program (også træningerne).
Hvis man mener at kvalifikationen til sprintløbet er starten på kampen om gridpositionerne til det endelige løb (hvilket selvfølgelig ikke kan modsiges), så kan man til gengæld også argumentere for at træningerne er det.
Det gode ved manager/fantasy-spil er at de skærper interessen for mange dele af de sportsgrene man lægger sig op af. Og for F1's vedkommende har det også gjort alle træningerne spændende at se. Den del har i så kortsluttet ved at lukke handlen allerede fredag, og det synes jeg er superærgerligt.
Men tak fordi du tog dig tid til at svare Christian - det får du point for ;-)
+1
Fedt med hurtig reaktion fra Christian/Swush - rart med jeres forklaring på handel/pointgivning vedr. sprinterløb.
Er jeg den eneste, der ser F1, fordi jeg synes, det er en fed sport?
Når alt kommer til alt, er der kun 862 man kan stole 100% på!
@18
Yes!
Say My Name