Forum

Enten læser jeg det ikke helt skarpt eller også er det lidt underligt formuleret.
Er der nogen som kan fortælle mig hvad de grundlæggende ændringer er?

Det er nok denne formulering som er lidt kringlet:

Klassement, Sprint og Bjerg
Point for klassement, sprint og bjerg gives til de ryttere som vinder eller forsvarer den respektive placering på etapen. Der gives altså ikke point for at køre i hhv. førertrøjen, pointtrøjen og bjergtrøjen!

For point- og bjergtrøjen gælder, at pointene gives til den rytter som fører konkurrencen. Det er altså underordnet om rytteren kører i trøjen (han kan f.eks. køre i førertrøjen i stedet).

Der menes, at der gives point/vækst for enden af hver etape til den rytter, der fører konkurrencen om hhv den gule, grønne og prikkede trøje.

Det vil sige, at pointene/væksten ikke nødvendigvis tilfalder rytteren, der kører i den pågældende trøje. Eksempelvis vil vinderen af 1. etape føre i både klassementet om den gule og grønne trøje - og dermed præmies for begge, selvom andenpladsen på 1. etape får lov at køre i den grønne trøje dagen efter, da vinderen naturligvis skal køre i gult.

Frederik Ingemann92.830Top 1%Top 10%PræmievinderTop 1%GuldbægerTop 10%BronzebægerPræmievinderPræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%
'Managerekspert' på Ekstra Bladet.

har det ikke altid være sådan??
Det er da ikke en ændring?

Nej det er ikke en ændring

Bennedbæk231.440PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%
Slut med Serie A og Bundesliga herfra

Hej,

jeg er også lidt i tvivl omkring en regel.

I Tour Manager, hvor man ikke kan skifte ryttere ud:
Får holdkammerater også en bonus hvis:
1. Hvis én fra holdet vinder etapen
2. Hvis én fra holdet opnår en top 15 placering?

Hej,

jeg er også lidt i tvivl omkring en regel.

I Tour Manager, hvor man ikke kan skifte ryttere ud:
Får holdkammerater også en bonus hvis:
1. Hvis én fra holdet vinder etapen
2. Hvis én fra holdet opnår en top 15 placering?