Der er efterhånden nok ikke mange som tror på Giroen bliver kørt til ende, nu hvor Corona-boblen er bristet og COVID-19 breder sig i cykelløbet hurtigere end herpes til en ungdomsfest.
Swush skriver i "Regler og forbehold":
"Hvis første runde af managerspillet er påbegyndt, så er spillet i gang, og indskud refunderes derfor ikke, selv om resten af sportsbegivenheden skulle blive annulleret eller suspenderet.
Skulle den sportsbegivenhed, som et påbegyndt managerspil baserer sig på blive annulleret eller suspenderet, så er det alene Swush.com som afgør, hvordan managerspillet afvikles"
Så det ser ud til at spillene snart er afgjort og dem som ligger i toppen på nuværende tidspunkt kan begynde at glæde sig.
I Girospillet ser jeg det som en fin nok regel, da det er med løbende udskiftning, hvor managers øverst på highscoren også er dem som har gjort det bedst indtil videre. Jeg har dog svært ved at se den regel retfærdiggjort i Giromanager, hvor man sætter holdet baseret på, hvem man mener kan score flest point baseret på hele Giroen, og derved alle etaper. Etaperne er ikke homogent fordelt, med en overvægt af bjerge til sidst i Giroen. Så folk der har valgt sprinterne/puncheur-typer vil have en klar fordel af at løbet aflyses før tid.
Hvis det vitterligt er reglerne for "manager"-spillene, så holder jeg i hvert fald nalderne væk fra Vuelta-manager og kommende "manager" spil, indtil der er kommet styr på COVID-19 pandemien.
Er reglerne fair som Swush har opstillet dem? Og de overveje slet ikke at have et Vuelta-manager spil?
Det er ikke fair at pengene for Giro-spillet ikke refunderes, men de bør refunderes for Giromanager