Er jeg den eneste, der oplever, at Swush har været helt væk fra vinduet, da de satte de rytterpriser til Tourspillet?
Jeg har det fint med, at ryttere for øverste hylde som Pogacar, van Aert, Jakobsen, Roglic, van der Poel osv. er dyrere, og det ville heller ikke gøre mig noget, at de var endnu dyrere i et spil som i høj grad favoriserer de bedste ryttere.
Jeg synes derimod, rytterpriserne på rytterne under de bedste er alt, alt for dyre. I min bog indskrænker det konkurrencedygtige holdkombinationer gevaldigt. Eksempelvis forestiller jeg mig, at de fleste vil have 3-4 sprintere på de første sprinter etaper i DK, hvorefter resten af holdet vil være fyld, som ikke egentlig spiller en rolle på etaperne. Det samme gør sig også gældende for andre ryttertyper.
Jeg mistænker Swush for på ingen måde at have gennemtestet rytterpriser. Det ville ellers have været smart at sætte nogle hold i forskellige terræner, inden de lod det passerer igennem!
Jeg tror, at uanset hvilken spillestil eller cykelvidensniveau den enkelte spiller har, må de indskrænkede kombinationsmuligheder gå ud over spiloplevelsen.
Jeg håber inderligt, at Swush vil genoverveje rytterpriserne og måske lige reteste dem en gang inden!