Forum

I modsætning til stort set alle tidligere grand tours er det glædeligt at der stort set ikke er nogle udgåede ryttere denne gang - javel, visse er udgået, men enten vidste man de ville kegle rundt på forhånd eller også har de ikke nogen betydning for spillet .. da de uanset har været svage valg.

Ged barberet!

RMIR65.630PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%BronzebægerPræmievinder
Say My Name

RMIR, jeg er normalt enig med dig. men ikke denne gang!

Jeg spiller diverse Giro spil en 7-8 forskellige steder, de fleste på udenlandske sites.

Og jeg kan garantere dig, at jeg allerede har mistet adskillige ryttere! De fleste af os har jo en kort hukommelse, og har allerede glemt, hvem der var favoritter ved løbets start, herunder sprint favoritter!

Blandt klassements rytterne er følgende allerede udgåede:

Dunbar
Carr
Træen
Lipowitz
Lutsenko
Uijtdebroeks

Og på de fleste managerhold skal der jo også være nogle sprintere - og her er følgende favoritter udgåede:

Girmay
Laporte
Kanter
Vernon
Kooij
Jakobsen
Bauhaus

Hele 7 sprint favoritter!

Det er vist altså stort set som det plejer - absolut ikke bedre - men heller ikke værre!

Og på de sidste 8 etaper vil jo formentlig yderligere en stribe ryttere udgå - både klassementsfolk og sprintere, ik?

Maastricht-on-tour3.240Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Kom så Jonas i 3. uge !!!

Tjae ... Man kan diskutere klassementsfolket, men pyt da med sprinterne - ser ALTID helt bort fra sprintere - de kommer jo aldrig i nærheden af de point som gives til klassementsrytterne som spillet er bygget op.
Tag bare Milan som jo er altdominerende sprinter og han æder ALT i sprint, men han kommer jo ikke i nærheden af at være et godt valg! Og sådan er det stort set altid og i alle 4 kategorier.
Har man blot 1 sprinter på sit managerhold kommer man ikke til at blande sig i toppen!

RMIR65.630PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%BronzebægerPræmievinder
Say My Name

RMIR, er du sikker på, at man ALTID i managerspillet skal se bort fra sprintere?

Jeg har selv skrevet følgende indlæg her i Forum den 29. juli 2018 under overskriften: "Ultimative tour manager 2018 uden udskiftninger" - og det modbeviser vist klart din opfattelse af sprinterne :-) .....

"Jeg har kigget på hvordan det ultimative hold ville have set ud i år:

Altså de ryttere inden for de 4 kategorier, som har scoret flest points - efterfulgt af hvor mange procent af os spillere, der havde rytteren.

Kategori 1

1. Sagan havde 73,5% fundet
2. Tom D. kun 4,0%

Kategori 2

1. G. 38,9%
2. Alan Philip 7,8%
3. GvA 3,4%

Kategori 3

1. Colbrelli 32,8%
2. Latour 46,7%

Kategori 4

1. Dion Smith 0,3% (dog havde nr. 2. Dupont 19,4%)

Den største overraskelse var altså Smith, efterfulgt af GvA, Tom D. og Alan Philip som alle 4 havde under 8%.

De 4 andre var der tydeligvis mange af os der havde fundet ☺

Man kan også sige der var 3 klassementsryttere (Tom D, G. og Latour), 3 sprintere (Sagan, Colbrelli og Smith) og 2 endagsryttere (GvA og Alan Philip)

Man skal altså have en blanding af de 3 slags ryttere for at ramme toppen. Selv troede jeg, at jeg primært skulle have klassementsfolk, men havde dog fundet Sagan og Dupont. En lektie at lære til Vueltaen ♥

Og blændende set af MValentin at tage GvA, som kun 3,4% af os havde fundet. Endnu bedre var det dog at have fundet Smith ♥"

Maastricht-on-tour3.240Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%

Rmir er har indtil videre ret i at der er klasm. ryttere der har flere point i kat 1 end Milan . Nu er det så bare det med Milan at han har været en god kaptajn på de flade etaper (dvs dobbelt vækst ). Hvordan det nøgagtige regnskab bliver er vist mere end min hjerne kan klare ;)

stig markvardsen3.765PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

RMIR det er jeg ikke enig med dig i.
Jeg er selv blevet nummer 4 i TDF med Kittel på holdet.

Derudover var der flere år hvor Sagan var selvskrevet!

I denne her Giro har du ret👍

Men hvis Girmay ikke var udgået, så tror jeg han havde været et godt valg i kat 2. Med tanke på kaptajnbonus også.

Hvis han havde givet bare 1000 point, så havde jeg været i top 15-20 stykker nu…

Tom Larsen36.070Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Vi spiller kun for hyggens skyld...

En af misforståelserne er at når jeg siger sprintere så indregner jeg ikke feks Sagan - som jo var et must have i flere år - ej heller Tom Bonen og den slags - og ja, husker godt at Kittel et år var god at have, men der ryddede han nærmest også alt der hed sprint.
Nuvel ... Jeg holder typisk snotten væk fra sprinterne!

Bortset fra det så er dagens etape sat igang ... Og vanen tro så har et helt væld af fans været ovre på feltet og se hvem oraklet har som vinder - dvs. at stort set alle har været ude og købe Quintana.

Men hvorfor dette wanna be kompleks ... ? Javel, naturligvis kan Quintana da risikere at vinde en etape en dag - men der er sgu da mindst 20 andre ryttere som tager dagens sejr. Lad mig nævne en håndfuld : Pellizari - Storer - Alaphilippe - Plapp ... Og en fidus som du så her først : Majka!

Ged barberet!

Say My Name

Altså ryttere der deltager (og nogen gange ligefrem vinder) i massespurter vil de fleste nok kalde sprintere 🤷‍♂️

De rene sprintere kan det meget sjældent betale sig at have i kat 1.

Jeg vil dog sige at Milan kommer tæt på.

Hvis han ender med 4 etapesejre hvor han gir ekstra bonus som kaptajn.

Og så samtidig har sprintertrøjen og derfor gir 62 point på alle bjergetaper.

Så begynder det at ligne noget…

Tom Larsen36.070Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Til # 7 Tom Larsen, jeg er enig med dig i dine betragtninger - og jeg har også selv Milan i 1. kategori på mit hold - sammen med Pogacar, som alle seriøse managers naturligvis også har.

Så hvem der vinder i denne manager giro afhænger altså af hvem man har i de 3 andre kategorier - og hvem som er heldig med ikke at have udgåede ryttere på sit hold :-)

Selv har jeg Fabio Jakobsen i 2. kategori og Lipowitz i 3. - og de 2 tjener som bekendt ikke flere points, da de jo desværre begge er udgåede. PIS mig i øjet !!!

Lige nu er Thomas en anelse bedre valg end Milan med 4 etaper tilbage
2 af hver slags så det ender helt lige
Men Martinez jo er det bedste andet valg i kat 1 lige meget hvad

Det er dog også kun pga Pogacar laver så sygt mange point på alle etaper at han næsten opvejer anfører bonusen

Bennedbæk234.375PræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderBronzepokalTop 10%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Slut med Serie A og Bundesliga herfra

Jeg mener stadig at Milan er det bedste 2 valg i kat 1 . Martinez har godt nok fået flere point ( 858) men de fleste har jo haft Milan på de flade etaper . Etaperne 3-4-5-9-11-13-18 der har Milan fået 654 point flere end Pogacar og sat som kaptajn er det jo dobbelt op altså 1308 p imod de 854 som Martinez har tjent mere i hele løbet . Det er ihvertfald den måde jeg tror det skal regnes ud på

stig markvardsen3.765PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

1. 11det kunne godt skrives en anelse pænere tænker jeg

Som jeg lige ser det så er det vel kun 554 point anfører point han har lavet mere Pogacar

Bennedbæk234.375PræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderBronzepokalTop 10%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%

Det er rigtigt . Milan har som kaptajn i de 7 runder optjent 3860 p mod Pogacars hvis man havde ham som kapt (1372 x2 ) 2752 p altså 1108 flere point

Nu har jeg regnet lidt mere på det ;) og mit hoved kan ikke klare mere ;)
Der får jeg Pogacar som kap og Martinez til at være ca 300 p bedre end Milan / Pogacar ( med Milan som Kapt i 7 runder )

Yes Martinez er næstbedste valg i spillet desværre

Det var jo det jeg sagde ....

Og det endda til trods for at Milan jo næsten har ryddet bordet - hvilket sker sjældent for en sprinter. Og tag nu bare situationen at han misser ud på bare en af sprinter etaperne og bliver nr 81 ... Og horden har valgt ham som kaptajn - så laver klassements etteren jo en formue og lader dem som har sprinteren falde helt på røven.

Ged barberet - igen.

Say My Name

Martinez godt 300 bedre end Milan som så er godt 250 bedre end G. Thomas
Så det var meget tæt i denne omgang