Forum

Som de fleste nok nu ved er vores allesammens højtelskede guru: Emil Axelgaard stoppet på Fletet.dk og er i stedet blevet ansat på TV2. Som jeg har forstået det har Emil skrevet sin sidste optakt på feltet.dk og en anden medarbejder har istedet skrevet Feltet.dk's optakt til årets Tour. Det efterlader jo alle os håbefulde managers med et stort hul - for hvem skal vi nu sætte på alle vores hold til touren i år.

Som jeg også har forstået det er Rolf Sørensen blevet syg og kan derfor ikke live dække touren i år. Han erstattes af Trine Schmidt, som vist allerede nu er på vej til Firenze for de næste 3 uger at dække touren live dagligt i stedet for Rolf.

Er der mon nogen som ved hvad Emil kommer til at lave mere præcist på TV2?

Han skal jo tydeligvis ikke følge med på ruten live - ellers var Trine jo nok ikke kaldt ind ekspres som erstatning, vel?

Skal Emil mon stadig skrive skriftlige optakter, som vi kender dem fra Feltet? For TV2 har jo ikke rigtigt et medium til at bringe optakterne i skulle jeg mene. Skal Emil mon bruges direkte i studiet fra Odense inden dagens etape? Altså med angivelse af hans favoritter til dagens etape.

Hvis det er dette scenario som TV2 forestiller sig - ja, så efterlader det jo alle os fans med et problem, ik? For hvis Emils optakt først kommer ½ time inden starten på dagens etape - ja, så kan v i jo ikke nå at sætte hold med dem på!

Eller skal Emil mon være fast gæst i Aften-TOUR - og her give sine bud på favoritter til morgendagens etape?

Eller kan man forestille sig, at Emil skal lave skriftlige optakter som vi kender dem fra Feltet.dk, men i stedet på fx TV2's facebook side? Eller hvor kunne optakterne i stedet publiceres???

Er der mon nogen af jer, som ved noget, som kan offentliggøres her, og altså ikke er hemmeligt?

Og er der nogen som har nogen mening om det?

Selv plejer jeg at sætte hold på en stribe sites - både danske og udenlandske. På de danske sites bruger jeg diverse udenlandske forudsigelser. Og omvendt mine hold på udenlandske sites bygger troligt på Emils optakter, da de udenlandske managers jo typisk ikke kan læse dansk - og derfor ikke kender Emils optaker, men i stedet bygger deres hold på optakter fra deres hjemland og-eller på bookmakerne.

Altså har jeg et problem med at sætte hold på de udenlandske sites, hvis jeg ikke får Emils optakter mindst nogle timer før løbsstart. Jeg kan tilføje, at jeg har ganske pæn succes med mine hold på udenlandske sites, som jo altså meget ofte ligger tæt på Emils forudsigelser. :-)

Og ellers tillykke til Emil og Trine med deres nye jobs - og god bedring til Rolf :-)

Og god Tour til alle jer andre håbefulde managers, nogle af os kommer jo nok til at krydse klinger de næste 3 uger :-)

Maastricht-on-tour3.240Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Kom så Jonas i 3. uge !!!

Du kan da finde Emils skriftlige optakter her: https://sport.tv2.dk/cykl-ing/2023-10-26-tour-de-fra-nce-2024-1-etape

Til # 1 Pinponit

WOWWW - mange tak da, det havde jeg ikke opdaget :-)

Det svarer jo også på mange af mine spørgsmål ovenfor :-)

Maastricht-on-tour3.240Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Kom så Jonas i 3. uge !!!

1. 1 Det ville da også være frygteligt, hvis du selv skulle begynde at sætte dig bare en smule ind i sporten i stedet for at afhænge 100 % af din (ikke "vores allesammens") højtelskede guru.

Til #3 Daniel: Enig, tak !