Forum

Ikke om jeg begriber al den hysteri der er om ham, og hvordan nogen af jer ligefrem omtaler ham som en guru??

Manden er personificering af begrebet "Fake it til you make it", og jeg forstår simpelthen ikke, hvordan folk ikke kan gennemskue det!?
Hans talent består i at tage andres meninger, og med en masse pynteord omskrive det, og med brug af vendinger såsom "jeg tror", "jeg mener", "det er efter min mening", og "jeg har valgt at pege på" gøre det til sit eget......og alle sluger det råt!?

Har ingen lagt mærke til, at hans endelige bud på favoritter ALDRIG kommer, før bettingsiderne er kommet med deres odds? Og så har jeg ham mistænkt for decideret at copy/paste indhold fra andre mindre kendte udenlandske sites, køre det gennem Google translate, og lige omskrive det med lidt egne ord?

Han kan ikke skrive noget, som jeg ikke i forvejen kan læse mig til på andre sites og bettingsider, og har ikke en eneste selvstændig mening.

Hans skriverier minder mig om projekter i folkeskolen, hvor klassen blev delt op i mindre grupper, hver gruppe fik et emne(person, begivenhed, ting osv), og så skulle man tale godt om dette emne! Emils "emner" er så at læse bettingfavoritterne oppefra, og derefter fylde en masse fyld på og gøre det til hans eget.

Hver evig eneste gang favoritterne til en etape kan læses på en bettingsite, ved jeg med det samme, at Emil har nogenlunde samme prioritering. Det er jo i sig selv ikke så underligt, favoritter er det jo af en årsag. Men han har aldrig peget på- og skrevet sine analyser før publicering fra odds sites.

En ting er, at han i dag har Arrnaud de Lie og WVA så højt i "sin" prioritering(var de ikke i går FØR bettingsiderne, og blev først opdateret kl 6 i morges), men bare vent til de rigtige udbryderetaper, der bliver det rigtig tydeligt.

Nogen der kan hjælpe mig til at forstå hypen? Altså udover "fordi han gider"? :D


Så ham da han var gæst i studiet hos Eurosport, hold op en gang nervøst usammenhængende vås, når det var tydeligt, at han ikke kunne fake sig gennem det :D

Han er sikkert en fin fyr, kan bare ikke klare medgang på baggrund af plagiarisme, pynte sig med lånte fjer, og i det hele taget få kredit for uoriginalitet, hvor andre har gjort det hårde arbejde før ham :D

Is på

Jo, naturligvis er de så dumme på TV2, at de blot ansætter en plagiator til dyre penge, indlægget taler vist for sig selv :-)

Maastricht-on-tour3.240Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Kom så Jonas i 3. uge !!!

Jeg tror ikke der bliver plagieret, men jeg tror du har fat i noget omkring proceduren med at der bliver taget udgangspunkt i odds, som så bare bliver omsat til (rigtig mange) ord. Virkelig kedelige optakter, hvis du spørger mig - især da den pågældende “ekspert” huserede på feltet.dk. Her blev der på håbløs vis anført så afsindigt mange mulige favoritter i hver optakt at det nærmest blot blev en direkte opremsning af odds - nogle gange var op imod halvdelen af feltet nævnt i disse optakter!

På den anden side ved vi jo godt at man ikke vinder de her cykelspil ved blindt at følge odds eller optakter for den sags skyld. Så pyt..

Thomas Adamsen150.300GuldbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderSølvbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%Præmievinder
Rest in Peace, Chris Anker

Fordi han gider :-)

Og så er der jo nogen der betaler ham for det og som åbenbart mener han gør det så godt at han er hentet fra Feltet til TV2

Det med lange skriv er han heller ikke ene om kan jeg se

Bennedbæk230.820Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%
Slut med Serie A og Bundesliga herfra

Emil er genial. Specielt de scenarier han stiller op om etapernes forløb er enestående, og viser en langt større forståelse, end TV kommentatorerne har. Han keder “alle” ryttere og deres styrker og svagheder. At påstå at han laver optakter på baggrund af odds er nonsens. Man oplever tit at odds ændres efter Emils optagter. Jeg synes det er ærgerligt at Emil er skiftet til TV2, hvor han er tvunget til kedeligt korte optagter.

Emil er gud.

  1. 3

Du er så absolut den sidste, der skal hinte at et indlæg er fjollet, for du er kongen af ligegyldige og formålsløse indlæg :D

Alt dit nonsens gennem tiderne lige fra dine spørgsmål du selv besvarer, til ønske om at vi andre hjælper til dine hold, og din evige reklame for udenlandske managerspil, er så evigt ligegyldige ;)

  1. 4

Meget enig, og glad for jeg ikke er den eneste, der har set det :)

Jeg bruger aldrig hans optakter, der er som sagt ikke noget brugbart, man ikke allerede har læst andre steder :D
Mit indlæg er ene og alene for at høre, hvorfor andre synes han er så oplyst?


  1. 6

Så fandt vi Emils alternate.....hahaha

Og nej, odds'ne på de udenlandske sites ændrer sig absolut ikke på baggrund af DINE optakter, men DINE optakter ændrer sig på baggrund af bettingsites......tilfæld-e? Det tror jeg ikke ;)

Ærligt - så ro på - minder jo om den alt for berømte jantelov. Manden er sku da dygtig og har fået en stor forfremmelse og jeg siger da hvertfald tillykke til Emil.
Altså folk nyder bare at “kaste” sig over en anden der oplever bare lidt succes.
Jeg vil opfordre dem der er “misundelige” eller “syge” af jantelov til at stå for optakt (er) den kommende uges tid og så kan vi alle jo lige evaluere på indsatsen…. - anyone??

Tillykke med jobbet Emil.

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019

Sikke dog en omgang.
Manden har btw også selv tidligere arbejdet lidt med odds-setting.
Hans analyser er altså vanvittigt gode - når man hører at flere af holdene også bruger hans optakter i deres taktiske oplæg til løbene, så har man altså fat i noget.
Og en hitrate på +/- 1/3 er sgu ret pænt.

Jeg må tilslutte mig Thomas Adamsens imo glimrende indlæg.

Sikke én omgang opkast at komme ind til.
Misundelsen er så grim, at den havde scoret top top top point hos skræmme centeret i monsters inc!

Og ja, jeg har børn og derfor er Emils optakter glimrende, så jeg kan samle op på det taktiske univers mens jeg varmer nuggets eller rydder op på værelserne. Godt arbejde Emil! Man er lige nøjagtig det værd som man bliver betalt for - tillykke med det.

  1. 13

Aha......du er en af de der personer, der konkluderer, at hvis man er kritisk omkring noget, så må man jo være misundelig?
Tro mig, der er INTET jeg misunder Emil A :D
Det eneste jeg kan beundre, og det er kun hvis jeg absolut skal pege på noget, så er det hans evne til at fake sig til den hersens ophøjede status som cykelekspert...haha

Som sagt, da han besøgte studiet hos Eurosport for et par år siden og blev direkte adspurgt, skinnede det tydeligt igennem, at hans viden omkring cykling, strategi, taktik, og kendskab generelt er ret mangelfuld ;)

Men fair play til manden, han har formået at narre segmentet det varmer nuggets til børnene :)

Jeg har faktisk ikke nogen holdning til Emil eller andre "eksperter". Jeg er også ret dårlig til det her spil.

Jeg har så til gengæld en holdning til debat niveauet fra KingKong95. Jeg synes dit oplæg til debat er spændende og har potentiale. Dine svar og reaktioner på øvrige debatøres indlæg er dog håbløst pinlige og nedladende. Det virker som om du faktisk kun vil have svar fra folk der er enig med dig. Jeg synes det er ærgerligt at du ødelægger et ok oplæg, med din egen selvforherligende og negative tilgang til emnet.

Det var bare det... Hygge

Enig #15 Det må være træls når alle ikke er enige, og den eneste konklusion så kan være at de andre ikke har set lyset. Trist

Til # 10 PS 4300

Godt forslag, jeg vædder en fodrejse til Maastricht på, at hverken King Kong 95 eller nogen anden tager handsken op - men vi får jo se, de har vel til i morgen, mandag aften til at svare - og ja den svider, hvis de ikke tør! :-)

Jeg taler alle de store vesteuropæiske sprog, som engelsk, tysk, fransk, italiensk, spansk, portugisisk, hollandsk, svensk og norsk - og jeg skal hilse og sige at jeg - på trods af grundig søgning - ikke har fundet een eneste som blot kommer i nærheden af Emil optakter her i vores sprogområde :-)

Jeg bemærker også, at ingen af Emils kritikere har nævnt blot en enkelt, som rammer mere præcist end Emil. Jeg har selv for nogle år siden sammenlignet Emils optakter med diverse andre europæiske optakter - og naturligvis var Emil bedst, tag den!

Maastricht-on-tour3.240Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Kom så Jonas i 3. uge !!!

KingKong måske skulle du gasse neeeeeeee'?
Alene dine holdnavn indikerer, at du indeholder et uforløst barndomstraume, du skal ha' arbejdet lidt med.

Jeg taler i øvrigt også engelsk, tysk, fransk, italiensk, spansk, portugisisk, hollandsk, svensk og norsk.

  1. 15

Jeg er da super nysgerrig på, hvilke svar du synes er håbløst pinlige og nedladende, samt hvorfor?

Jeg indrømmer, at jeg går lidt i defensiven mod Maastrichts svar til mig. Men det er udelukkende fordi jeg husker mange af hans egne indlæg gennem tiderne, fra hvor manden ikke kunne stille et hold, uden at spørge ind til alle spillere/ryttere og nærmest bede os andre om hjælp til at lave hans hold, til nu hvor han er små arrogant overfor dem, han (fejlagtigt) tror er nye på siden.
Du kan jo starte med at læse hans første svar igen.

Dernæst kan du læse mine svar igen.
Der er et til Charmeur19, hvor det eneste tilnærmelsesvist "nedladende", er mit svar til, at jeg ikke køber ind på præmissen, at man skulle være misundelig fordi man er kritisk.

At DU læser mine svar som nedladende, skal jeg da ikke stå på mål for? Skal jeg i øvrigt heller ikke på baggrund af dine konklusioner udledt af hvordan du (fejl)tolker mine svar.
Det er din mening, og den er du naturligvis berettiget til at have.

Hvis du insisterer på at gøre brug af ordet selvforherligende, så er dit input i denne kontekst netop det.
At du, maskeret under en saglig og forholdsvis sober tone(omend lidt prætentiøst), lowkey forsøger at sætte mig på plads, ændrer ikke på, at du helt sikkert ved, hvad du ønskede med dit indlæg.......hvilket, ironisk nok, gør dig selv ret så "selvforherligende" ;)

Jeg er sgu glad for at jeg ikke er kineser - Jeg kan ikke et eneste ord på kinesisk.

Vulpius8.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Valideret KontoPræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%
Jack is back.

Når i læser hans analyser, med dette udsnit som eksempel:

"Nu gælder det dagens stigning, når man forlader dalen for at køre mod nordøst op ad kategori 3-stigningen Col de Font de Cère (3,3 km, 5,8%), der på den nedre del stiger med 4-5%, men slutter med to kilometer med hhv. 6,7% og 5,6%, inden man efter 208,2 km runder toppen. Derfra resterer 2,8 km, der efter et kort, fladt plateau består ad en kilometer lang nedkørsel, inden den sidste kilometer stiger med 4,5% i snit – dog noget stejlere til sidst. Nedkørslen har hele tre hårnålesving med hhv. 1900 m 1600 m og 1200 m igen, hvorefter der er et skarpt sving med 800 m igen. Slutteligt bugter vejen sig med to ret skarpe kurver, inden man rammer den bare 160 m lange og 5,5 m brede opløbsstrækning."

tror i så for alvor, at han selv har været nede og studere ruten ved selvsyn? Eller har han mon gransket pressemateriale / læst på andre sider?

Hvis i kan komme frem til, at han nok ikke har lavet benarbejdet selv, men har læst på pressemateriale og/eller andre sider, er det vel ikke så svært at se, der er meget stor mulighed for, at alt andet han skriver, nemt kan være kraftigt inspireret fra andre, der har gjort arbejdet for ham?
Han ville ikke være den første ;)

Billederne i optakterne er taget fra Procyclingstats. Stigningsprocenter, vejbredde, vejr, nedkørslers beskaffenhed osv osv er også andre steder fra.
Er det så svært at tro, at alt andet han skriver, ikke skulle være taget et sted fra, og inden publicering omskrevet samt tilføjet lidt "jeg peger på", "efter min mening" osv, for at få det til at virke personligt? Dertil krydret med, at ingen af hans optakter udkommer før bettingfavoritterne er kommet på diverse sites.

Ville virkelig ønske i så ham i Eurosports studie, det var jo decideret pinligt, hvor meget han kom til kort i sine svar direkte adspurgt til forskellige forhold :D

Jeg respekterer ham for at gide gøre arbejdet, men lad os nu være ærlige, det er letkøbt, og der er for mange der er faldet for det :D

  1. 21

"Nihao liang bei pijiu" er en god start, hvis du skulle komme dertil :D

Kunne jo også tænkes at han har nær inside kontakt med divers tourhold, ryttere og journalister mm og derfor ikke “blot” benytter sig af almen info.
… og iøvrigt så må du godt nok have en lidt sørgelig hverdag, hvis dette emne virkelig betyder såååå meget for dig. I mine øjne er det jantelov og synes det er ærgeligt at dette opslag overhovedet er lavet.

Ja sorry men nyd nu bare spillet og det vidunderlige ved TDF

God tour fortsat herfra

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019

  1. 24

Vil ikke lave den samme fejl som dig, og antage at du har en langt mindre interessant hverdag end mig, selvom jeg er ret overbevist om at det er tilfældet ;)
Mine hverdage går med at rejse verden rundt, og når jeg ikke har familien med, skal der slås lidt tid ihjel i diverse lufthavne.

At være kritisk på baggrund af mistanke om plagiarisme har intet med jantelov at gøre ven ;)

Sikke dog en mængde bavl ... Kan det være corona vaccinen?

Har kun EN relevant tilføjelse og det er at man bedes bemærke at en ko skider mere end en lærke!

Ged barberet!

RMIR65.580PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%BronzebægerPræmievinder
Say My Name

Kloge-åger ad libitum, hvis I bare lige tog jer tid til at kikke rundt, bl.a. på etapegennemgangen, skrevet i oktober '23, lang tid før alle andre sites, ville I se at det er EA de andre låner fra i stor still. Både etapegennemgang, mulige strategier, variationer, rytternes ageren osv.

Og hvis I også lige tog jeg tid til at læse hvad han rent faktisk skriver, inden etaperne køres, ville I se at han ofte har dagens aktuelle taktik som en mulighed. At han ofte har flere mulige scenarier, som I fejlagtig anser for at være en simpel top-15 forudsigelse angivet i rytternavne og stjerner, siger mere om jeg og jeres manglende intellekt, end om EAs viden om cykling.

Haha, ja de optakter på feltet.dk var én stor helgardering. Enten bliver det et udbrud der vinder, og så peges der på 30 mulige udbrydere, meeen det kan også være at sprinterne kan komme med op over sidste bakke og så nævnes der 20 mulige sprintere, meeeeen hvis nu bakken bliver for hård så er det måske en af følgende 20 punchers… Det kan dog også ske at den gule trøje vil blande sig fordi der køres om bonussekunder og så kan det gå hen og blive et favoritopgør, men det bliver ihvertfald helt sikkert en af følgende ca 75 ryttere der vinder etapen. 😂

Thomas Adamsen150.300GuldbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderSølvbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%Præmievinder
Rest in Peace, Chris Anker

Til jer som synes, at Emil er så elendig - jeg tænker på om I også synes at andre af TV2's kommentatorer er lige så elendige - eller er det kun med Emil TV2 har gjort en fejl?

Jeg tænker fx på:

- Jørgen Leth
- Jørn Mader
- Line Baun Danielsen
- Rolf Sørensen
- Chris Anker Sørensen
- Dennis Ritter
- Trine Schmidt
- Emil Vinjebo
- Stine Bjerre
- Rasmus Staghøj
- Lars Bak
- Christian Moberg
- Henrik Jul Hansen
- Thomas Kristensen
- Søren Reedtz
- Bjarne Riis

og så er der sikkert nogle flere jeg har glemt :-)

Maastricht-on-tour3.240Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Kom så Jonas i 3. uge !!!

Jeg ved ikke hvorfor du har har noget imod Axelgaard .. og Ritter .. og Grønborg.

Men du har tydeligvis brug for at udtrykke det - og det er præcis det indtryk dit indslag giver mig her. Som andre også har nævnt, så virker du ikke til at acceptere andre holdninger end dem der giver dig ret.

Som eksempel, så første kommentar der uenig med dig, som i øvrigt er super sagligt og velargumenteret, skyder du ned med, at det er Emils falske profil der skriver - fordi hvad? At det er utænkeligt nogen må være uenig i det du skriver :)?

On topic: Jeg synes Emil har en super god evne til at forudse scenarierne og har gode perspektiver som jeg ikke hører andre steder fra. Hans optakter er meget lange, og også for lange til at jeg får dem læst, og så udvælger jeg de afsnit jeg finder interessante/vigtige.
Hvis du mener han laver plagiat, synes jeg du skal understøtte. I år har han ovenikøbet lavet foreløbige optakter/favoritter af alle etaper på forhånd - det finder du altså ikke på en bettingside.

  1. 29 ... Sikke mange kommentatorer du nævner fra TV2 - samlet set er det for ringe. Bevares Dennis Ritter har styr på data mv. - og er tålelig at høre på, men resten af dagens hold er enten for ringe, eller for kedelige - og så lider TV2 under at de også er røget på nutidens politiske korrekthed og har set sig nødsaget til at have kvindelige "eksperter" med på holdet. En eller anden "Stine" har afløst Rolf - og det må glæde mange betonfeminister - men sgu træls for alle andre. TV2 er dog ikke helt så "åh så korrekte" som DR hvor man helt har tabt sutten, og helst ser 50/50 split uanset kvalifikationer - og nu fandeme også til fodbold. Bevares - selvfølgelig kan der være kvindelige kommentatorer, men kunne de dog for fanden ikke nøjes med at bruge dem til badminton, synkronsvømning, golf eller noget andet ligegyldigt.

Må dog lige fremhæve dine 2 førstnævnte - Leth og Mader - de er naturligvis urørlige som de bedste kommentatorer nogensinde. Ingen kunne som dem skabe spænding, underholdning og intensitet selv til det mest kedelige cykelløb.

I dag er kommenteringen og udsendelsen fra Touren med afstand bedre på Discovery ... Og især nu hvor vi ikke skal høre på Brian Øehem Holm.

RMIR65.580PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%BronzebægerPræmievinder
Say My Name

Jeg har intet at udsætte på de kvindelige eksperter(fodbold) på DR og TV2 og hvis du RMIR vil gå ind i politik kan jeg da anbefale præstestyret i Iran ;)

stig markvardsen3.765PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

RMIR tænker du må kende følelsen af at kneppe en død ged, måske nogle af dem du har barberet, for det må være lige præcis den samme euforiske følelse, som at høre på de tamme klovne på Eurosport…

Johnny H11.385PræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%
Hvor svært kan det være??

Chris Anker er den bedste kommentator vi har haft. Uden ham er der ikke længere noget at komme efter hos TV2. Eurosport har efter min mening klart den bedste dækning nu.

Thomas Adamsen150.300GuldbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderSølvbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%Præmievinder
Rest in Peace, Chris Anker

Enig i at kanalerne bør sløjfe at være politisk korrekte og inkluderende. Vi kan IKKE bruge damer i kommenteringen af mandesport til noget som helst. Det gælder generelt og skinner tydeligt igennem i TV2’s dækning. Vi vil have det bedst mulige produkt, og det får vi ikke.

Hende der har overtaget Rolfs plads - hun gør vel trods alt ingen fortræd, men er i bedste fald ligegyldig. Lad nu bare Moberg og Vinjebo klare løjerne om eftermiddagen; alternativt ryk Lars Bak ind i speakerboksen og drop dermed det intetsigende AftenTour.

Værre er dog hende reporteren (Sanne something?). Hun er helt slukket!

Jeg forstår på ingen måde din utilfredshed med at han bruger bettingsider og andre kilder til sin information. Alt andet ville da være dybt uprofessionelt.
Emils arbejde er at formidle ruten, favoritter og forventede scenarier på dansk. Hvis du skulle lave din omtalte "skoleopgave" forventes det også at du undersøger tingene før du præsenterer det.
Emils mange år som cykelekspert gør at han i modsætning til mange af os andre kan perspektivere scenarierne til tidligere løb i historien, hvilket i min optik gør hans indslag mere interessante end det jeg får ved blot at kigge på odds.
Men hvis du forventer at han skal være dygtigere end odds sætterne, som har til opgave at samle information fra hele Verden før alle os andre, så mener jeg du har urealistiske forventninger til TV2's eksperter.

Og selvfølgelig kan du læse beskrivelser af ruten andre steder. Det kan godt være Touren er dansk - men det er cykling ikke.
Så vidt jeg ved var feltet.dk en søsterside til CyclingQuotes.com og de sendte selvfølgelig ikke repræsentanter ud fra alle lande til at kigge på de samme ruter og stigninger. Så derfor kunne du læse de samme beskrivelser af ruterne på mange forskellige sprog. Jeg foretrak bare at læse den på dansk, men det kan man jo heldigvis selv bestemme.
Sådan er alt journalistik. De låner jo fra hinanden for at formidle historierne bedst mulige til netop deres læsere.

Mit bud er at "hypen" (som jeg tilslutter mig) kommer fra hans store indblik og viden gennem at have dækket cykling i mere end 10 år. Derfor kan han i enkelte tilfælde lige smide en sidehistorie ind i sine optakter, der igen gør at det for mig er sjovere at læse med en dansk vinkel.
Det smukke ved sport er at vi alle har favoritter og meninger, og nogle ved mere end andre og i Emils tilfælde meget mere end andre.

Jeg har ikke set indslaget på Eurosport, men jeg så ham i cykelquizzen på samme medie. Han ved i hvert fald mere end jeg gør.

Jeg siger ikke Emil er gud.. men han er fandme dygtig til sit arbejde.

100% enig

2 kommentatorer er rigeligt. Hvis man vælger at have 3 skal de have klart definerede roller og kompetencer at byde ind med før det går op. Og her fejler TV2 da Trine dybest set ikke har noget at bidrage med og er I klemme mellem medkommentatorer der også famler.

Eurosport er længder foran. Men Bastian Emil er dog ret dårlig som kommentator da han konstant dvæler langsommeligt over trivialiteter - og egner sig bedre med studieindslag og historier.

Jeg husker engang vi spillede dette spil uden nogen odds. Det var tider. Helt andet spil. Der var rent faktisk værdi i research

jt00151.030PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
Satser for meget på holdet.dk - Fedtspiller fra 2015

Odds har der altid været, men ja dengang vi ikke blev belemret med optakter, der var det op til deltagerne selv at tænke sig om.

Optakterne bidrager desværre til den lemming-effekt der medfører at mange deltagere vælger de samme ryttere/spillere.

Thomas Adamsen150.300GuldbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderSølvbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%Præmievinder
Rest in Peace, Chris Anker

Thomas.

Der har muligvis altid været Tour vinder odds, men der var engang tidligt i Tour manager (tilbage i BT tiden) hvor der ikke var odds per rytter per etape. Det er den som virkelig har ødelagt det lidt imo

jt00151.030PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
Satser for meget på holdet.dk - Fedtspiller fra 2015

Hvis man kan læse nogle af de større vesteuropæiske sprog, som fx engelsk, tysk, fransk, italiensk, spansk og hollandsk er der masser af optakter til diverse cykelløb, herunder naturligvis Touren :-)

Maastricht-on-tour3.240Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Kom så Jonas i 3. uge !!!

Hvis man kan læse nogle af de større vesteuropæiske sprog, som fx engelsk, tysk, fransk, italiensk, spansk og hollandsk er der masser af optakter til diverse cykelløb, herunder naturligvis Touren :-)

Maastricht-on-tour3.240Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Kom så Jonas i 3. uge !!!

Swush startede det nuværende tour de France spil med udskiftninger som blev brandet og lanceret af DR (såvidt jeg husker inden BT’s Drømmeholdet).
Dengang var det også muligt at indhente odds fra internationale bookmakere, ja det vil jeg tro man har kunnet i over 50 år 😉

Men det er optakterne der skaber lemming-effekten.

Thomas Adamsen150.300GuldbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderSølvbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%Præmievinder
Rest in Peace, Chris Anker

Dette er ikke for at skrive at EA ikke ved nok om cykling eller ikke ofte rammer plet osv. Men jeg undrede mig over at Emil i sin liveopdatering forleden blev ved med at skrive, at det gik "udbruddets vej", selvom de konstant hele dagen havde bare 2-3 minutters forspring frem til bunden af et bjerg med ca 15 km a 9 pct, hvor det var tydeligt at Vingegaard med hold ville gøre det hårdt!? Hvordan skulle de nogensinde kunne holde de 2 monstre bag sig med så lille et forspring efter en lang dag til tørre i vinden og stegt i varmen med stop n go (Carapaz første udbryder i mål 5:41 efter Pogacar)? Bookmakerne må have tjent godt på den slags forslag hele dagen. Det samme dagen før hvor alle "guruerne" var næsten sikre på udbrudssejr.

Hvad intensionen er med dit indlæg forstår jeg ærlig talt ikke?

At vi skal have en fælles front/mening om at Emil Axelgaard er en uintelligent “ekspert”?

Jeg er enig i nogle af dine betragtninger, i forhold til hans optagter. Jeg synes dog at Emil gør et hæderlig stykke arbejde i de analyser han laver. Bevares - Meget af det er genbrugt fra tidligere analyser, men generelt er det nogle OK optakter.

Jeg læser ofte hans analyser og vurdering af den kommende etape. Jeg har dog altid min egen forventning i mente, når jeg læser hans. Nogle gange synes jeg også han er helt forkert på den, men det er jo ofte også nogle gange holdningsspørgsmål.

Men hvis dit indlæg “bare” er for at skabe lidt diskussion/uenighed her, så er du bestemt lykkedes ;-)

Jeg gad i øvrigt ikke.

Hey folkens!
Er altså efterhånden noget inerverende at blive ved med at skulle følge med i denne noget latterlige mudderkastning! Kan vi nu ikke bare enes om ja at være uenig og så nyde touren??
Helt ærligt ….

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019

Igen det går jo sjældent som præsten prædiker . I manager spillet er Girmay den mest vækstende i kat 2 med 2.4 % og i Kat 3 er Abrahamsen i kat 3 med blot 0.2 %

stig markvardsen3.765PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Lotto spillet?

Lidt overraskende at han også er ansat til at lave referater og optakter til meget små løb som 1% af TV2s læsere potentielt kunne interessere sig.

Czech Tour og Wallonien Rundt på TV2? Skulle nok været blevet hos Feltet.

@48

Girmay, vinder af pointtrøjen, 3 etapesejre og 2 andenpladser, og så vækster
han med snottede latterlige 2,4 % - det viser netop hvor rablende sindsygt
holdets minus point system fungerer - nedlæg det lort og find frem til et
retfærdigt pointssystem!!!

MoxRacing10.480PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinder
Udskiftninger i et golfspil?? Sig mig, har I fuldstændig tabt sutten, folkens – det er squda ikke ishockey eller lille Ida's købmandsbod ved vejkanten, det her!!

MaxRacing hvad fabler du om ? 😂 Er du fuld ???

Læs tråden "point" - så forstår du, måske, hvad det drejer sig om..

MoxRacing10.480PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinder
Udskiftninger i et golfspil?? Sig mig, har I fuldstændig tabt sutten, folkens – det er squda ikke ishockey eller lille Ida's købmandsbod ved vejkanten, det her!!

  1. 53 # Hvis Jeg var dig ville jeg sel på statistik . I "købespillet" vækster Girmay med 2.167.000 kr og det er ikke noget med procenter at gøre . I "Managerspillet" vækster Girmay med 2686 point og han er blevet VALGT af 2,4 %

stig markvardsen3.765PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

"Henter du inspiration andre steder fra til dine optakter?":

Emil Axelgaard: "Nej, optakterne er helt mine egne :-) Jeg gør meget ud af, at vurderingerne skal være mine, så jeg tjekker ikke andre optakter og heller ikke bettingsites, inden jeg skriver".

Guru agtigt! 😍🤩

Cocky

Thomas Adamsen150.300GuldbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderSølvbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%Præmievinder
Rest in Peace, Chris Anker

Prøv at høre dette interview med Emil Axelgaard, hvor hans paratviden også testes, og den er ganske god :-)

https://www.youtube.com/w-atch?v=k-sgcsm2ubo

Maastricht-on-tour3.240Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Kom så Jonas i 3. uge !!!

Jeg tror næppe, at nogen af Emils hadere har en større paratviden end Emils paratviden, som dokumenteret ovenfor, på trods af, at de formentlig vil påstå det :-)))))

Maastricht-on-tour3.240Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Kom så Jonas i 3. uge !!!

Jeg tror ikke der er nogen der har kritiseret føromtalte "ekspert"s paratviden.
Men hvis der er, så betyder det jo ikke at kritikken i givet fald ikke er rigtig bare fordi de selv besidder mindre paratviden.

Thomas Adamsen150.300GuldbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderSølvbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%Præmievinder
Rest in Peace, Chris Anker

Jeg synes det er helt fantastisk med de eksperter som kan hjælpe os uvidende til at stille et godt hold. Jeg indrømmer gerne at jeg vidste meget lidt om rytterne før turen gik i gang, da jeg ikke er decideret cykelfan Jeg begyndte så at læse forskellige optakter forskellige steder samt kigge på odds osv. Så fra intet at vide til at indsamle lidt viden fra alle eksperterne følte jeg mig selv som lidt af en ekspert da jeg et godt stykke inde i spillet lå i top 100. Så gik det lidt ned af bakke fordi jeg tog nogle fejlvalg som jeg stadig banker mig selv i hovedet over men endte alligevel i top 500. Så det jeg prøver at sige er, at vi er mange som ville have været uduelige i dette spil som sætter pris på det arbejde eksperterne laver for os, og som giver os et grundlag til at lave ekstra research, hvis vi har behov for det, og til at lave nogle fornuftige tilvalg/fravalg. Alene det at vide hvad man skal vælge imellem afhængigt af hvad man selv tror på er en kæmpe hjælp. Så er jeg sådan set ligeglad med om en ekspert låner noget andre steder fra, hvilket forøvrigt ikke er blevet bevist fra den pågældende bruger. At have en fornemmelse er så langt fra et bevis som noget kan være, og vil man gerne tages seriøs, så bør man i det mindste afholde sig fra sådanne påstande. Fair nok hvis man har set et mønster i hvem han ser som favorit i forhold til odds. Men som en anden skriver, så har de sikkert mere data at gå ud fra end han har. Det er jo også derfor jeg selv har brugt det, når jeg skulle sætte et hold.