Forum

En undren: Der er kun 32 ud af 176 ryttere, der kommer ud af tourspillet med positiv vækst i point/værdi. Tildeles der point/værdi på den rette måde?
Jeg synes personligt, at det er lidt mærkeligt at en tytter der ender i top 20 kan få minuspoint, men måske er det bare mig.


Spillet har været det samme i minimum 10 år. Det fungerer fint som det er.

Godt set @jako0719 - Utroligt at nr 13 i GC, Guillaume Martin, - skal have
penge med på arbejde.. - Der er squ noget galt med alle de minus points
der blir strøet ud med rund hånd!

MoxRacing10.455PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinder
Udskiftninger i et golfspil?? Sig mig, har I fuldstændig tabt sutten, folkens – det er squda ikke ishockey eller lille Ida's købmandsbod ved vejkanten, det her!!

Man kan ikke få minuspoints i spillet uden udskiftninger, men det gør vel ikke pointsystemet bedre ?

Omkring pointsystem skal det ses i relation til transferomkostninger. Hvordan ville du hellere have pointsystemet ? Er det et problem i sig selv at der ikke gives "plus" ?

Hvis jeg skulle pege på en fejl - så ville det være, at der kan være for lille forskel og for lidt at hente på visse etaper. Enkeltstarter giver for lidt bonus fordi der er for lidt "sprintpoint" i regnskabet.

Generelt er der næsten ingen forskel på om din rytter bliver nr 4-10.

I Giro er der dobbelt så mange points til bjerge; så en etapesejr med høje bjerge giver relativt voldsomt meget mere end i fx TDF. Det betalte sig fint at have Carapaz i TDF spillet, men han maksede også helt ud da det endelig gav noget i den konkurrence. Han fik jo heller intet for klassement, som oftest er nødvendigt at have for at finde værdi på ryttere, og i mindre grad placering på etaper. Men her ville det være passende hvis man fordelte bedre ift de antal bjergpoints til forskel imellem TDF og Giro.

Ellers har jeg svært ved at se hvordan pointssystemet skulle forbedres - synes generelt det passer fint. Det er klart at det skal give minus for alle dem der kører gruppeto og lader sig tabe over 30 minutter.

Man skal vel også huske at der generelt er masser af points til udbrydere normalt. bare ikke i denne sæson, hvor Pogacar har suget alle points/sejre til sejr. Og dermed gjort det til klassementsslag hele tiden - bortset fra sprintetaper, som også sjældent er gået til udbrydere, som det er set tidligere, hvor der har været relativt færre hold som er gået målrettet efter at holde det samlet. Det er resulteret i points til de samme ryttere gennem hele GT, og dermed flere som konstant akkumulerer minus.

Jeg vil dog mene at fx holdbonus på en enkeltstart ikke giver megen forståelse set herfra. Der er intet holdarbejde i at en holdkammerat kører i top 3 på en enkeltstart , så man kunne måske kigge på pointsystemet på enkeltstarter!?