Forum

Hvorfor har Saka ikke fået sin assist til Jude mod Serbien??


Fordi forsvarsspilleren rører den da Saka spiller den indover…

Johnny H11.385PræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%
Hvor svært kan det være??

ahh næppe - UEFA har også givet ham en assist på den.

Ja virker underligt. De plejer at være meget insisterende på, at det er de officielle kampreferater der gælder

Har I læst reglerne?

//Assist gives til den medspiller som har den målgivende aflevering.

Bemærk at der ikke gives assist til alle mål. Dette gælder f.eks. ved selvmål, straffespark, riposter eller hvis bolden tydeligt rammer/rører en modspiller inden den målscorende afslutning.//

Bolden rammer jo tydeligt en modspiller inden den målscorende afslutning, så derfor ingen assist.

Don K17.450PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%
Kom nu med det anfører hattrick


Bold dk har også Saka med ass . Så har ekstra bladet da lavet en helgardering

stig markvardsen3.765PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Utroligt at de officielle steder som uefa.com der står han med en assist. Bare ikke her

Don K Det ændrer ikke på, at de altid siger, at de som udgangspunkt ikke selv vil tage den slags beslutninger og anvender de officielle kampreferater

Tjek under FAQ - Hvordan tildeles mål og assists?

Så giver det hele forhåbentlig mere mening.

Don K17.450PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%
Kom nu med det anfører hattrick


Jeg synes ikke det giver mening da Uefa har en ass til Saka . I håndbold fx bliver mål og ass ( såvidt jeg ved ) taget fra EHF eller IHF

stig markvardsen3.765PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Hej

Vi kan desværre ikke følge UEFA's assists fordi vi mener deres uddeling er uensartet fra gang til gang og ustruktureret/uoverskueli-gt opstillet. Det gælder både for EM og for Champions League. Desuden har de en assist-definition som bl.a. medfører assists til selvmål - som jo netop er det der diskuteres her - og det har vi heller aldrig haft i vores spil.

Generelt vil jeg, som Don K også foreslår, anbefale at tage et kig på vores FAQ-svar "Hvordan tildeles mål og assists?".

Mvh. Christian

Det må da være en joke? Sidder i selv inde på kontoret og kloger jer på om en officiel assist skal frarøves en spiller. Forestiller mig i har indkaldt til krisemøde i mandags med massere kaffe på kanden og så tog i bare en all nighter med god debat om jeres synsninger og meninger... eller var det mere bare sådan "Nå! Er der nogen her på redaktionen der har Saka på deres hold ?... ikke nej, jamen så fjerner vi sgu den assist".

Hej Stefan Normann

Jeg forstår skuffelsen, men nej - det er desværre bitter erfaring med at UEFA har givet assists fra hoften, der har medført at vi ikke har benyttet dem i lang tid.

Dvs. for sammenlignelige mål blev der nogle gange givet assist, andre gange ikke. Som jeg nævnte følger vi heller ikke UEFA's assists i Champions League. Sådan har det været i mange år, så det er ikke bare noget vi har fundet på over mandagskaffen.

Vi har brug for en assist-definition der bliver overholdt, så der uddeles nogenlunde ens assists i nogenlunde sammenlignelige situationer. Vi ville meget gerne følge UEFA - og det kan da også være vi kommer til det igen på et tidspunkt. Men sådan er det desværre ikke i øjeblikket.

Mvh. Christian

Christian, men det er da netop ikke assist til selvmål

Mbappe har også fået assist til et selvmål

Bennedbæk230.820Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%
Slut med Serie A og Bundesliga herfra

Assist Tråde er det vildeste pis..
Det ligger helt stramt.!

Vulpius8.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Valideret KontoPræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%
Jack is back.

@Christian - Holdet.dk:
Budimir fra Kroatien har lige fået assist for den samme situation som Saka (hvor den tydeligt rammer en modstander før målskytten). Det giver ingen mening at gå solo omkring tildeling af assists, hvis I er helt inkonsekvente omkring jeres egne regler for det. Vil I ikke være søde at lave det om? Ellers bliver det for fjollet og tilfældigt at følge med.

Jæpsch80Top 10%Valideret KontoMistet UdmærkelseTop 10%
hrola

Argh, min fejl (kan ikke slette indlægget igen).
Det var en assist for det første mål, mens han ikke fik for den omtalte situation ved det andet mål. Så er I jo konsekvente nok omkring det (bare ærgerligt, at jeg ikke fik min Saka-assist, som både UEFA, Bold.dk og Transfermarkt har tildelt, men sådan er reglen jo bare).

Jæpsch80Top 10%Valideret KontoMistet UdmærkelseTop 10%
hrola

Og det er en fejl fra swush side at man ikke kan slette eller rette sine egne indlæg

Bennedbæk230.820Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%
Slut med Serie A og Bundesliga herfra

Danske Spil bruger Opta til deres statistikker og spil (mål, assists, hjørne, skud osv.) Tættere på en autoritet kommer man vel ikke.
Opta har heller ikke assist til Saka i øvrigt.

https://optaplayerstats.s-tatsperform.com/en_GB/socc-er/uefa-european-champions-hip-2024-germany/4lp7vq583-c95jwjhaohqbl9g4/match/ser-bia-vs-england/2g490n6ffh2-b94eklfmtp8x04/match-summa-ry

SODAN113.950Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%Top 10%Præmievinder
Brøndby IF klubben over alle Vi vil rejse os hvis vi sku' falde

p.s. Giv lige Gündogan 33.000 for at blive kampens spiller!

SODAN113.950Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%Top 10%Præmievinder
Brøndby IF klubben over alle Vi vil rejse os hvis vi sku' falde

Har han fået nu

Spændende om de så vælger at bruge det sted du linker til for at finde målscoren til 1-0 til Skotland ;-)

Bennedbæk230.820Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%
Slut med Serie A og Bundesliga herfra

De har ændret det til et regulært mål nu