OBS! Dette debatindlæg er primært målrettet SWUSH, men er naturligvis åbent for kommentarer, hvis andre har inputs til sagen.
DISCLAIMER: Jeg har selv guldhold i håndbold manager, men vil forsøge at forholde mig så objektivt til sagen som muligt.
Jeg opretter dette debatindlæg i kølvandet på den heftige debat omkring tildeling af assists i det igangværende håndbold VM for herrer. Jeg erkender fuldt præmissen om, at SWUSH foretager deres pointdeling på baggrund af IHF/EHF’s rapporter. Jeg har dog, som så mange andre, bidt mærke i en relativt skæv tildeling af assist afhængigt af dommere, venue etc. og ønsker at høre jeres ’take’ på denne debat/udfordring. Derfor har jeg følgende spørgsmål (til SWUSH):
1. Er det jeres vurdering, at IHF/EHF’s tildeling af assist er objektiv og dermed 100% forankret i assist-
definitionen i håndboldsportens regelsæt, som vi amatører måske ikke er fuldstændig bekendt med?
2. Hvis i har samme holdning, som mange af os amatører der kommenterer på disse debatindlæg, at tildeling af
assist til dette håndbold VM er subjektivt præget, har i så overvejelser om, om pointtildelingen i jeres manager-
spil bør justeres fremover?
a. En idé til hvordan man kunne arrangere pointene kunne være, at spillere modtager point baseret
på deres relative bidrag af assist i en pågældende kamp. Man må gå ud fra, at dommerne er
konsekvente med assist-tildeling inden for hver enkelt kamp, hvorfor en relativ pointtildeling
kunne give mening.
Beklager mit lange indlæg, men jeg håber at i har tid til at besvare dette opslag. Mit indtryk er, at alle ønsker et fair manager-spil, hvor vurdering af hvilke dommere der dømmer en specifik kamp, ikke skal være en faktor, når managerholdene sættes.
Kom så DK!