Forum

Gad vide hvorfor man ikke lidt hurtigere retter målscoreren i Silkeborgs sejr - det er et meget tydeligt selvmål men der er måske ingen admins der har set kampen?
Lidt bittert for dem der har de to spillere der (stadig) står som målscorer og assist giver.
Ved selvfølgelig godt der nok er travlt men situationen er bare så tydelig

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019

Opta og Danske spil har det som Mattson mål og Adamsen assist.
Men helt enig i at det er et klokkeklar selvmål, selvom jeg har Adamsen…

Johnny H11.385PræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%
Hvor svært kan det være??

Ja og tv2 live Update står det også stadig forkert selvom det i en anden artikel på tv2 står beskrevet som et selvmål.

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019

Skal hvorfor skal de rette det hvis det står som et mål på Superliga.dk og Opta som der også nævnes

Når/hvis de retter det så bliver det også rettet herinde på et eller andet tidspunkt

Bennedbæk230.820Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%
Slut med Serie A og Bundesliga herfra

Klart selvmål af Sønderjyske spilleren

Det eneste jeg bare studser over er hvorfor det skal tage så lang tid at få det rettet. Der kan ikke være tvivl om selvmålet og det er det jeg synes er underligt skal tage så lang tid.
De er nok ved stranden 😀

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019

Efter jeg så den i langsom ligner det at Mattsson snitter den. Skal den give selvmål? Det vil jeg ikke vurdere, men hvis man kigger på f.eks Olmos mål imod Frankrig til EM, hvor kounde nærmest sparker den ind gav det heller ikke selvmål fordi man vurdere bolden har retning imod mål.

Jeg er ikke sikker på den ender med selvmål nu. Det ville undre mig hvis det blev ændret efter så lang tid, så mon ikke det er vurderingen er, at bolden har retning imod mål og derfor ikke bliver et selvmål, men blot en afretning af?

Boldenkan jo slet ikke gå i mål selvom han minimalt snitter bolden. Den ryger kun i mål pga at forsvarsspilleren rammer den.
Altså det vil godt nok ændre hvertfald mit syn på spillet hvis den scoring står - det er jeg bare nødt til at sige.
Det er et soleklart selvmål

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019

Bolden har jo slet ikke retning mod mål førend forsvarsspilleren rammer bolden

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019

Tænker at det kræver at den officielle vurdering ændres. Jeg er enig i at det ligner et selvmål. Kan slet ikke se at Mattsson rammer bolden. Mon ikke den bliver rettet i morgen.

Lad mig sige det sådan her: havde jeg spillet på selvmål som første målscorer ville jeg godt nok være skuffet ….
(Har jeg selvfølgelig ikke)

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019


G A RC YC Crn S SonT

P. Mattsson
1 0 0 0 3 5 2

stig markvardsen3.765PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Kan bare huske jeg sad med samme undren på Olmos mål til EM. Den er muligvis på vej imod det lange hjørne da Kounde sparker den i de nærmeste. Den gav mål til Olmo.

Jeg stoppede klippet da bolden passere Mattsons hoved. Jeg kan ikke sige han ikke rammer den i hvert fald. Kan selvfølgelig ikke smide billedet ind her. Det ligner der er kontakt.

Det er et indad skruet hjørnespark på vej imod det lange hjørne ser det ud til. Hvis bolden har retning imod mål, hvilket jeg ikke kan vurdere ud fra klippet i highlights. Jeg tænker de har ændre vinkler. Men så er det en afretning og ikke et selvmål. I hvert fald hvis det er samme regler som under EM. Tjek Olmos mål ud og forklar mig hvorfor det ikke er et selvmål. Situation er næsten den samme vil jeg mene.

Kan godt være den bliver ændret, og jeg synes også det ligner mere et selvmål. Men der er allerede udbetalt gevinster fra bookmakerne på Mattsson mål mm. Jeg mener ikke man kan ændre det en dag efter af samme årsag. De ting bliver normalt tjekket under og lige efter kampen.

Bliver en bold afrettet på vej imod mål er der ikke selvmål. Det ville det heller ikke blive på et langskud. Og jeg tror næsten er det er det man har set at den har. Har da aldrig oplevet det officielle mål først bliver ændret dagen efter.

Er da ikke en “afretning” - bolden går udelukkende i mål fordi forsvarsspilleren rammer den right on og bolden går i mål.
Bolden er jo slet ikke på vej i mål selvom Mattson evt rammer den!

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019

Nej hvor er det for vildt det her

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019

Klokkeklart selvmål. Men vildt er det såmend ikke, eftersom alle har det som Mattson mål. Så er det et Mattson mål🤷‍♂️🤷‍♂️ Sådan er reglerne…. Videre og næste kamp….

Johnny H11.385PræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%
Hvor svært kan det være??

Jeg er uenig. Den har retning imod mål. Gå ind på superliga.dk og scroll til 4.37 i highlight i den kamp. Du får den i langsom. Jeg synes den skifter minimal retning ved Mattsson, og det er et skud der vil være indenfor målrammen. Måske er jeg ved at overbevise mig selv om det hehe. Ville dog ønske man havde en bedre vinkel. Det går jeg dog ud fra de har.

Jeg tror ikke den bliver ændret, og hvis den gør synes jeg det er for dårligt alene fordi det så ville være alt for lang tid efter slutfløjt, ikke så meget fordi de er rigtigt eller forkert.

Det er simpelthen en skandale.
Nå jeg holder min kæft men tvivlsomme beslutninger tidligere gjorde jeg trak mig fra sitet/spil og det må jeg jo så gøre efter denne fadæse.
Undskylder opslaget lavede sådan en larm - var slet ikke meningen

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019

Der vil altid være gråzoner. Ligesom når den snitter en modspiller på vejen hen til målscorer bliver der ikke givet assist. Holdet følger superliga.dk og der er ikke så meget at gøre. Den er givet til Mattsson overalt og superliga.dk har væsentlig flere vinkler at tjekke fra. Så måske er den god nok. Det må man jo bare stole på. Men har bolden fra mattson retning imod mål og en forsvar rammer den på vejen. Uanset om den så går ind et helt andet sted som her. Så er det ikke et selvmål. Heller ikke selvom den måske var blevet reddet.

Igen tjek Koundes mål. Han sparker den jo decideret i kassen men fordi bolden har retning imod det lange hjørne er det ikke selvmål.

https://youtube.com/short-s/h6UnjtyrboY?si=yZeS2x12M-gxoWg-a

Men bolden har jo ikke retning mod mål efter/hvis mattson snittede den. Har nogen et billede der viser det bukker jeg mig omgående selvfølgelig

PS 430024.550PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
4 plads Vuelta 2019

Mattsson udtaler selv til bold.dk at han rammer bolden. Men om han får målet eller det bliver selvmål må tiden vise. Undre mig bare over det ikke var gjort, hvis det var. Tror dog ikke nogle ville råbe højt hvis det blev givet som selvmål når man ikke har set andre vinkler